Saturday 15 July 2017

Trading Strategien Dissertation


Supply Chain Management gehört zu jenen Forschungsbereichen, die immer Forschungsmöglichkeiten und Forschungsthemen für Dissertations - und Diplomarbeiten haben. Denn die globalen Geschäftsrahmen, die von multinationalen Unternehmen betrieben und verwaltet werden, ändern sich aufgrund der Herausforderungen der Globalisierung und der Liberalisierung, die sich direkt auf die Supply Chain Design und das Management einer Organisation auswirken. Umweltprobleme, ökonomische Herausforderungen, Finanzkrise, Herausforderungen an Nachhaltigkeit, schwankende Ölpreise, Zunahme von CO2-Fußabdrücken, dynamische Szenarien multinationaler Handelsbeziehungen, Vereinbarungen und Barrieren, globale Konflikte und Kriege, steigende Bedrohungen der internationalen Seefracht, Landfracht und Luft Fracht, steigende Bedrohungen für verstopfte Gassen und Kanäle, einzelne Pausen von Ausfällen, fehlende evtl. abwechselnde Strecken, zunehmende Lieferkettenrisiken, zunehmende globale Konkurrenz, steigende Benchmarks der Erwartungen der Kunden, Herausforderungen an Flexibilität, Agilität und Reaktionsfähigkeit und viele weitere ähnliche Themen Erhebliche Herausforderungen für moderne Supply Chain Manager, die bereits unter Druck stehen, die Durchlaufzeiten, die Bestandsaufnahme und die Kosten in jedem Schritt des Supply Chain Managements zu reduzieren. Moderne Supply Chain Praktiken müssen hoch proaktive, horizontal integrierte, synchronisierte, informationsgetriebene, netzwerkbasierte und technologiefähig sein. Diese Herausforderungen beseitigen rasch die alten Überzeugungen und Praktiken, die neuen Wegen der Verwaltung der Komponenten der Lieferkette weichen. Die Kernelemente der Supply Chain, nämlich Beschaffungsmanagement, Produktions - und Betriebsmanagement, Bestandsführung, Vertriebsmanagement und Einzelhandelsmanagement können nicht mehr als unterschiedliche Vertikale betrieben werden, sondern müssen mit Hilfe eines genauen und zeitnahen Informationsmanagements und einer effizienten und effizienten Verwaltung von Fonds, Synchrone Aktivitäten, effektive Koordination, Entscheidungsfähigkeit auf niedrigeren Ebenen, bessere Skaleneffekte, Beseitigung von Abfällen, erhöhte Zuverlässigkeit auf aktuelle Anforderungen (als Nachfragevorhersage), flexible Logistikinfrastruktur, Operationen und Prozesse, organisationsweite Kostensenkungsziele und exzellent Servicebereitstellung. In diesem Zusammenhang präsentiere ich hiermit einige der Schlüsselbereiche, in denen die Studierenden gerne ihre Forschungsstudien durchführen können. In jedem dieser Bereiche und den vorgeschlagenen Beispielthemen können Sie eine Branche in einer Länderregion oder einem bestimmten Unternehmen in dieser Branche mit mehreren Standorten für die Durchführung einer engen und fokussierten Studie auswählen. (A) Funktionale Integration von Beschaffung, Produktion, Inventur, Vertrieb und Bestandsführung. In modernen Lieferketten geben die Organisationen großen Wert auf die horizontale Integration von Supply-Chain-Komponenten, indem sie alle traditionellen funktionalen Barrieren und organisatorischen Hierarchien brechen, die seit dem Aufbau des Konzepts existieren. Moderne Supply Chain Agenten integrieren sich effektiv, indem sie rechtzeitige und genaue Informationen mit allen in sehr transparenter Weise teilen. Wenn zum Beispiel die Supply Chain mehrere Inventarpunkte hat (Stock Keeping Units), kann der Beschaffungsmanager jederzeit Zugang zu täglichen oder sogar stündlichen Aktualisierungen der Inventarstufen haben. Die funktionale Integration zeigt sich auch bei Lieferanten und Kunden. Die Systeme wie die automatische Umstellung durch ein IT-fähiges System zu festen Pre-ausgehandelten Preisen, wenn die Lagerbestände unter den Nachbestellungspunkten liegen, der kontinuierliche Stromverbrauch Informationen stromaufwärts und die Versandinformationen stromabwärts zwischen den Endpunkten, dem Lieferanten verwalteten Inventar am Kunden, exakt und rechtzeitig Der tatsächlichen Bedarfsinformationen, die den Bedarf an Bedarfsprognosen, strategischen Lieferantenverträgen, Rahmenvereinbarungen, nachhaltigen Beschaffungen usw. reduzieren, sind aufkommende moderne Praktiken. Ich schlage vor, dass die Studierenden gerne akademische Forschungsstudien über die Durchführung von Supply Chain Integration durch moderne Unternehmen durchführen können, indem sie On-Field-Umfragen und Interviews durchführen. Die Studien können an einem bestimmten Unternehmen oder auf dem gesamten Versorgungsnetz einer Ware durchgeführt werden. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) Logistikleistung durch Koordination und Kooperation in Multi-Echelon-Lieferketten (b) Konstrukte und deren Messungen, die Zusammenhänge zwischen funktionalen Variablen im Supply Chain Management umfassen (mehrere Themen, die die Identifizierung von Funktionsvariablen in einer Supply Chain Umgebung und deren Zusammenhänge durch statistische, (C) Funktionale Integration in Lieferketten und Wettbewerbsvorteile von Unternehmen (Mehrfachthemen zur Untersuchung des Einflusses von funktionalen Integrationsvariablen des Supply Chain Managements auf Variablen im Zusammenhang mit Wettbewerbsvorteilen von Unternehmen) (d) Funktionale Integration in Supply Chains und Performance von Unternehmen (Mehrfache Themen, die den Einfluss von funktionalen Integrationsvariablen des Supply Chain Managements auf Variablen in Bezug auf die finanzielle Leistungsfähigkeit, die Marktleistung, die Angebotsleistung, die Nachfrageerfüllung und die Qualität der Unternehmenstätigkeit untersuchen) (e) Mehrstufige Inter-Echelon-Integration von funktionalen Rollen und Verantwortlichkeiten und ihre Aufgaben in Lieferketten (f) Wirksamkeit der Erreichung sozialer, ökonomischer und ökologischer Nachhaltigkeit durch funktionale Integration in Lieferketten (g) Untersuchung technologischer Lösungen für die funktionale Integration im Supply Chain Management (Beispiel: Untersuchung der Rolle der Logistikinformation (H) Erreichung der Supply Chain Resilienz, Reaktionsfähigkeit und Flexibilität durch inter-echelon funktionale Integration (i) Kritische Erfolgsfaktoren für eine effektive und effiziente funktionale Integration in die Versorgung Kettenmanagement (multivariate Faktorenanalyse und strukturelle Gleichungsmodellierung) (j) Quantitative und systemdynamische Modellierung der Supply Chain Funktionsintegration (bestehend aus der Untersuchung der Supply Chain System Dynamics Modellierung in Vensim und Arena sowie Analyse der Abhängigkeit von Integrationszielen auf interne und externe Faktoren Mit Taguchi-Methode) Topic-Entwicklung im Bereich der Triple-Bottomline (ökonomische, ökologische und soziale) Nachhaltigkeit, schlanke und sechs Sigma im Supply Chain Management wird in einer Erweiterung dieses Artikels präsentiert (bitte hier klicken). (B) Supply Chain Network Design. Das Konzept des Netzwerkdesigns gewinnt im Supply Chain Management rapide an Bedeutung. In der Tat sprechen viele moderne Gelehrte über die Umbenennung von 34Supply Chain Management34 zu 34Supply Network Management34. Das ist, weil Unternehmen nicht mehr nur mehrstufige Lieferanten in Form von Ketten verwalten, sondern vielmehr ein ganzes Netz von Lieferanten für ihre wichtigsten Käufe verwalten. Das Konzept des Versorgungsnetzes hat sich durch die Globalisierung und das rasche Wachstum des Internets entwickelt, was zu reduzierten Lücken zwischen Lieferanten und Käufern der Welt führt. Die Netzwerkdesignkonzepte werden in den Bereichen Produktionsanlagen, Betriebseinrichtungen (wie Servicestandorte), Logistikeinrichtungen, Transport, Vertrieb und Einzelhandel angewendet. Die tatsächliche Gestaltung hängt von der Supply Chain Strategie, Umfang, Kosten, Risiken und Unsicherheiten und Nachfrage Informationen. Die wichtigsten Konstruktionsüberlegungen im Netzwerkdesign sind - Knoten und Links, Direktversand, Milchläufe, In-Transit-Fusionen, Inlandsverkehrswege, internationale Transitwege, letzte Meetentransitrouten, Standorte von Anlagen, Depots, Lagerhallen, Distributorlager, Einzelhandelsgeschäfte , Und Risiken in Bezug auf jeden Knoten und Link. Die wichtigsten Faktoren, die berücksichtigt werden müssen, sind - strategische Faktoren, technologische Faktoren, makroökonomische Faktoren, politische Faktoren, Infrastrukturfaktoren, Wettbewerbsfaktoren, sozioökonomische Faktoren, Lokalisierung, Reaktionszeit Erwartungen (von Kunden), Anlagenkosten und Logistikkosten. Meines Erachtens verfügt das Netzwerkdesign in der Logistik - und Supply Chain Management über umfangreiche Möglichkeiten, akademische Studien für Studierende und Fachleute durchzuführen. Die Studien werden mehr auf Interviews und Fokusgruppendiskussionen basieren, da die Studierenden von spezialisierten Netzwerkdesignern und Netzwerkmanagern in Supply Chains lernen müssen. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) Multiobjektive Optimierungsprobleme im Supply-Chain-Netzwerkdesign unter Risiken und Unwägbarkeiten (Mehrfachthemen sind für die Gestaltung unterschiedlicher Konfigurationen eines Versorgungsnetzes durch mathematische Optimierung in der Operationsforschungstheorie möglich) (b) Wertschöpfung durch robuste Supply Chain Netzwerkdesign (c) Optimiertes Versorgungsnetzdesign durch Prozesstechnik und Wertschöpfungskette (d) Agile und schlanke Produktionsstrategie durch robustes, geschlossenes Netznetzdesign (e) Effektives Supply-Chain-Netzwerkdesign für effektive Nachfrageerfüllung bei niedrigen Betriebskosten und durch hohe Qualität und termingerechte Lieferung (F) Effektives Supply-Chain-Netzwerkdesign zur Reduzierung von CO2-Fußabdrücken und zur Verbesserung der ökologischen Nachhaltigkeit (g) Effektive Strategien für die Robustheit im Supply Network Design zur Reduzierung von Serviceunterbrechungen unter Unsicherheiten im Lieferumfang (h) Effektives Supply Network Design für den Umgang mit Unsicherheiten bei der Nachfrage Informationsfluss und hohe saisonale Schwankungen (i) Effektives Versorgungsnetzdesign zur Eindämmung des Bullwhip-Effekts und zur Verringerung der daraus resultierenden Effekte von Bier-Gaming - und Order-Rationing-Spielen (j) Supply-Chain-Netzwerkdesign für integrierten Materialfluss, Fonds und Informationen in Vorwärts - und Rückwärtsgang Logistik (k) Supply-Chain-Netzwerkdesign für die Implementierung, Wartung und den Betrieb strategischer Lieferantenverträge (l) Multipath-Routing-Design in nationaler Supply-Chain-Vernetzung basierend auf Variabilität bei Pfadkosten und Pfadverzögerungen (m) Versorgung der Netzoptimierung durch Systemdynamikmodellierung, Netzwerksimulationen Und Taguchi-Methode (n) Entwerfen eines Multi-Echelon-Mehrfahrzeugnetzes mit optimalem Routing unter Zeitfensterbeschränkungen für verderbliche Produkte liefert (o) Optimiertes Versorgungsnetzdesign für die Kapazitätsplanung und Ausgleich von Produktionskapazitäten, Logistikkapazität und Verteilungskapazität ( P) Gestaltung von Standorten und Interkonnektivität von temporären In-Transit-Speicherinfrastrukturen für Multi-Hop-Multipfad-Transportnetze (q) Gestaltung eines flexiblen Transport-, Logistik - und Vertriebsnetzes für schlanke und agile Auftragsabwicklung von kleinen Chargenaufträgen (r) Integriertes Supply Chain Design Optimierungsproblem für mehrfache unregelmäßige Sendungen durch Produktions - und Logistikverzögerungen durch hybride Taguchi - Immunmethode Strategische und taktische Supply Chain Netzwerkdesigns für das Management von Risiken und Unsicherheiten unter stochastischen Nachfragevariationen (t) Evolutionäre Ansätze eines flexiblen Logistiknetzes Entwerfen und Neugestalten für variable Kapazitäten, Ressourcen und Mittelzuweisungsentscheidungen auf der Grundlage von Variationen in den Kosten, Effizienzen und Durchlaufzeiten (u) Grundsätze, die Agilität, Flexibilität, Reaktionsfähigkeit, Widerstandsfähigkeit und Qualität der Supply Chain Netzwerkdesign beeinflussen (v) Mehrparteien-Multi-Supplier-Supply-Chain-Netzwerkdesign auf Basis von Auftragsbuch - und Erfüllungsleistungen durch Cloud Computing Sehr geehrter Besucher: Bitte besuchen Sie die Seite, in der die SPEZIALISIERUNGSBEREICHE in Bezug auf unsere Dienstleistungen aufgeführt sind, um die breitere Perspektive unserer Angebote für Dissertationen und Dissertationen zu sehen. Bitte besuchen Sie auch die Seite mit THEMEN, die von uns erhalten wurde. Bitte besuchen Sie die Erweiterung dieses Artikels zur Themenentwicklung in den Bereichen Lean, Six Sigma und Nachhaltigkeit in der Beschaffung, Logistik, Supply Chain Management und den dazugehörigen Domains. Mit freundlichen Grüßen, Prof. N. K. Prasad. Entschuldigungen für Unterbrechung bitte weiter lesen. (C) Demand Pull Supply Chain Strategie. Es ist fast eine empirische Tatsache, dass die Welt jetzt allmählich in Richtung Nachfrage ziehen Supply Chain Strategie für Nachfrage Kettenmanagement statt Massenproduktion und Produkte Push-Strategie. Jetzt konzentrieren sich die Unternehmen eher darauf, genaue und zeitnahe Bedarfsinformationen zu gewinnen, anstatt je nach Bedarfsprognosen zu variieren, so dass eine nachfrageorientierte Auftragsabwicklung durch Auftragsfertigung und Montageprozesse erfolgen kann. Die Unternehmen haben sich aufgrund der hohen Inventurkosten und der Verschwendung von nicht verbrauchten Produkten im Hinblick auf die prognostizierte Ungenauigkeit und das ungenaue Nachfragefluss-Phänomen, das durch den Forrester-Effekt (Bullwhip) verursacht wurde, Es kann jedoch festgestellt werden, dass die Pull-Supply-Chain-Strategie nicht so einfach ist wie die Push-Strategie. Die Strategen haben nicht mehr die Hebelwirkung, um nur auf Nachfragemodelle abzusehen, die in der Vergangenheit als Zauberstäbe betrachtet werden, sondern um die tatsächlichen Nachfrageinformationen proaktiv zu sammeln. Diese Änderung erfordert eine effektive Integration mit Lieferanten und Käufern sowie umfangreichen Informationsaustausch durch anspruchsvolle Informationssysteme. Die Unternehmen müssen viel über japanische Kanbans oder schlanke Strategien nachdenken (auch wenn sie wirklich zurückgefeuert haben). Die Studierenden können gerne studieren, was Unternehmen tun oder tun können, um auf die Nachfrage ziehen Strategie so viel wie möglich zu verschieben. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) Verbesserung der Reaktionsfähigkeit einer Supply Chain durch Nachfrage-Pull-Strategie, unterstützt durch schlanke Fertigung und IT-fähige Integration (b) Eine Studie über Auftragsfertigung, Zusammenbau und Ingenieur-to-Order-Nachfrage-Erfüllungsstrategien unter Pull-Strategie (c) Lean-Transformation einer Supply Chain zur Umsetzung der Nachfrage-Pull-Strategie und bedarfsorientierter Auftragsabwicklung (d) Identifizierung und Verwaltung von Kundenauftragskopplungspunkten einer Supply Chain zur Umsetzung der Bedarfsstrategie und nachfrageorientierter Auftragsabwicklung (z ) Datenerfassungs - und Managementmethoden aus Barcodes und RFID-Datenaggregatoren zur Umsetzung der Bedarfsstrategie und bedarfsgerechter Auftragsabwicklung (f) Wertschöpfungskettenmanagement durch Integration von Nachfrage - und Angebotsinformationen durch Wissensmanagement (g) Umsetzung der Bedarfsstrategie und bedarfsgerechter Umsetzung Auftragsabwicklung durch Cloud Computing-fähiges Nachfragekettenmanagement (h) Erforschung der ressourcenbasierten Sicht - und Ressourcen-Vorteilstheorie zur Umsetzung von Bedarfsstrategie und nachfrageorientierter Auftragsabwicklung (i) Grundsätze und Faktoren, die das Supply Chain Design für ein effektives Nachfragekettenmanagement beeinflussen ( J) Strategische Lieferantenverpflichtungen und Integration in Vertrieb und Marketing für ein effektives Kettenmanagement (k) Gestaltung eines Logistik-Workflow-Systems für das Nachfragekettenmanagement mit Daten aus Barcode - und RFID-Datenbanken (l) Systemdynamikmodellierung und diskrete Ereignis-Simulationen für das Design und Analyse eines Nachfragekettenmanagementsystems Die Themenentwicklung im Bereich der dreifachen Bottomline (ökonomische, ökologische und soziale) Nachhaltigkeit, schlanke und sechs Sigma im Supply Chain Management wird in einer Erweiterung dieses Artikels präsentiert (bitte hier klicken). (D) Supply Chain Effizienz und Effektivität. Jede Organisation verbringt erhebliche Beträge im Supply Chain Management. Finanzplanung, Kostenkontrolle, rechtzeitiger Service, hohe Servicequalität, Beseitigung von Duplikaten und Abfällen, Informations - und Informationssysteme Integration, horizontale Zusammenarbeit, Kooperation, Teamarbeit und Kommunikation, relevante Managementpraktiken, Prozessintegration, Aufgabenintegration, Metriken und Messungen, Kontinuierliche Verbesserungen und Return on Investment in Supply Chain sind wesentliche Treiber für Effizienz und Effektivität. Eine Reihe von Metriken werden als Inputs für die strategische Supply Chain Planung genommen, um sicherzustellen, dass eine optimale Effizienz und Effektivität erreicht werden kann. Dieser Forschungsbereich kann vor Ort quantitative Datenerfassung und quantitative Analytik mit SPSS und anderen statistischen Analysewerkzeugen erfordern, um die Ergebnisse zu erreichen. Die Schüler müssen möglicherweise unabhängige und abhängige Variablen und ihre Zusammenhänge mit statistischen Signifikanztests und anderen inferentiellen statistischen Methoden entdecken. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (B) Differenzierung, Effektivität und Effizienz im Rahmen von Wettbewerbsvorteilen durch Logistikleistung (c) Strategien zur Verbesserung von Prozess-, Aufgaben-, Kommunikations-, Informationssystemen und Kooperationseffizienz in Supply Chains (Mehrfachthemen können jeweils in einem separaten Bereich abgegrenzt werden) (d) Induzieren von Agilität und Flexibilität in den Lieferketten durch effektive Lieferantenauswahl und - verwaltung (e) Auswirkungen von Inter-Echelon-Kooperationen, Koordination und Kommunikation auf Effektivität und Effizienz der Nachfrage Erfüllung (f) Verbesserung der Effektivität und Effizienz der Lieferketten durch Erreichung von Triple-Bottomline - (ökologischen, ökonomischen und sozialen) Nachhaltigkeitszielen für das Supply Chain Management (g) Untersuchung der Auswirkungen der globalen Informations - und Lieferantenintegration auf die Effizienz der Aktienergänzung und die Nachfrageerfüllung multinationaler Einzelhandelsmarkengeschäfte (h) Erforschung der Auswirkung von Nachfrage und Lieferungen Prognosegenauigkeit auf Logistikkosten und Nachfrageerfüllung multinationaler Einzelhandelsmarken (i) Untersuchung des Einflusses von Online-Vergleichszitaten und Multi-Supplier Management in der webbasierten globalen Beschaffung auf Geschäftswert Erweiterung und Profitabilität (j) Untersuchung des Einflusses von IT-Innovationen und Information Integration auf globale Lieferantenentwicklung und Unternehmenswertschöpfung (k) Untersuchung der Auswirkungen von Nachfrage und Angeboten Vorhersage der Genauigkeit bei der Wertschöpfung, Ressourcenpriorisierung und Inventurplanung Wirksamkeit (l ) Untersuchung des Einflusses von IT-Innovation, Information Integration und relevante Entscheidungsunterstützung Berichterstattung über weitreichende Planungswirksamkeit, Ressourcenvorhersage und Budgetierung im Supply Chain Management Topic Entwicklung im Bereich der Triple Bottomline (ökonomische, ökologische und soziale) Nachhaltigkeit, Schlank und sechs Sigma im Supply Chain Management wird in einer Verlängerung dieses Artikels präsentiert (bitte hier klicken). (E) Supply Chain Integration. Dieser Forschungsbereich kann als Erweiterung der funktionalen Integration (Punkt A) genommen werden. Weitere Formen der Integration in das Supply Chain Management sind Logistikintegration, Prozessintegration, Lieferantenintegration, Technologieintegration, Datenintegration, Informations - und Informationssystemintegration, Qualitätsintegration, Fondsintegration und Infrastruktur - und Dienstleistungsintegration. Der Student kann gerne studieren, wie Unternehmen mit wichtigen Lieferanten und Kunden integrieren, um den Informationsfluss über Anforderungen (Upstream) und Supply (Downstream) zu verbessern und die Durchlaufzeiten zu reduzieren. Die modernen Konzepte wie die direkte Zustellung (von Lieferanten zu Kunden), Vendorientierte Vorräte (VMI), Cross-Docking, optimale Beschaffungspolitik, optimale Fertigungsstrategie, Bestandsminimierung, Input - und Output Control, Aggregationsplanung, Prozessintegration, Echtzeitüberwachung und (QR), effiziente Konsumentenreaktion (ECR), kontinuierliche Nachschubplanung (CRP) und kollaborative Planung, Prognose und Nachschub (QR), effiziente Kundenreaktion (ECR), kontinuierliche Nachschubplanung (CRP) CPFR) sind im Lieferumfang der Supply Chain Integration enthalten. Die Studierenden können einen bestimmten Bereich wählen und Vor-Ort-Interviews von Supply-Chain-Experten über, wie diese Praktiken von Organisationen in ihre Supply-Chain-Integrationsstrategien integriert werden. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) eine Studie über Strategien zur effektiven Integration einer Organisation mit Kunden und Lieferanten zur Wertschöpfung des Nachfragekettenmanagements (b) Wettbewerbsvorteile von IT-fähigen Versorgungsketten durch integrierte Prozesse, integrierte Informationen und integrierte Teamzusammenarbeit (c) Strategien und Logistikplanung zur Integration von Terminkontrakten und Reverse Supply Chains (d) Performance-Ergebnisse, die durch Supply Chain Integration in produzierende Unternehmen realisierbar sind (e) Logistikfähigkeitsentwicklung durch Supply Chain Integration (f) Lean und agile Transformation von Supply Chains durch Supply Chain Integration (g ) Effektives Supply Chain Management durch Logistikprozesse, Infrastruktur und Aufgaben Integrationsstrategie (h) Integration von Supply Chain Prozessen und Informationen durch E-Collaboration-Tools für Cloud Computing (i) Implementierung von Lean - und Six-Sigma-Philosophien für Supply Chains durch Information und Prozess Integration (j) Entwicklung dynamischer Fähigkeiten und Flexibilität in einer Supply Chain durch Integration (k) Information Integration und Kooperation im Reverse Supply Chain Management (l) Enabler und Barrieren für die Integration im Supply Chain Management (m) Reduzierung von Supply Chain Disruptions durch Informationsintegration und Kooperation (n) Integration von Nachfrage - und Angebotsseiten in eine Supply Chain durch Wertschöpfungskettenmanagement (o) Beseitigung von Duplikaten und Abfällen in Supply Chains durch Multi-Echelon-Prozess und Informationsintegration und Standardisierung (p) Taktische Supply Chain Integration unter Versorgungsunsicherheiten, Störungen, Und Bedarfsschwankungen (q) Kollaboratives Planungs - und Nachschub - und Vendor-verwaltetes Inventar im modernen Cloud-basierten multinationalen E-Commerce (Amazon-Fallstudie) (r) Kollaborative Logistikplanung über 3PL und 4PL für Supply Chain Flexibilität und schnelle Reaktion (en) Geschlossen Loop Supply Chain Integration für die Wiederaufbereitung von schnell recycelbaren Produkten (separate produktbezogene Fallstudien wie Batterien, Taschen, Unterhaltungselektronik, Mobiltelefone und Fahrzeugreifen) (t) Anwendung der ISO 9001-Norm zur Integration von Supply Chain Prozessen (u) Transaktion und Relationale Mechanismen für die Integration mit Käufern und Lieferanten in Kleinindustrien (v) Globale Supply Chain Integration mit schlanken und grünen Praktiken für Triple-Bottom-Line (ökologische, ökonomische, soziale) Nachhaltigkeit (w) Integration in Dienstleistungen Supply Chain für kundenorientierte Wertschöpfung (x) Integration von Marketing-, Vertriebs-, Beschaffungs - und Logistikfunktionen und deren Prozesse für ein effektives Nachfragekettenmanagement (y) CO2-Bilanzierung und Carbon Footprint-Verfolgung von Supply Chains durch Wissens - und Informationsintegration (z) Störung von dysfunktionalen Phänomenen in Supply Chains durch Multi-Echelon-Funktionalität, Prozess-, Informations - und Kompetenzintegration (Beispiele: Bullwhip-Effekt, Bierspiele, Auftragsrationierung, große Chargengrößen, ungenaue Nachfragevorhersage, Bestände, Lagerüberläufe, Kostenüberschreitungen und hohe Defektdichte) Topic-Entwicklung in Das Gebiet der Triple-Bottomline (ökonomische, ökologische und soziale) Nachhaltigkeit, schlanke und sechs Sigma im Supply Chain Management wird in einer Erweiterung dieses Artikels präsentiert (bitte hier klicken). (F) Supply Chain Performance Treiber. Die wichtigsten Leistungsfaktoren des Supply Chain Managements sind - Effektivität der Instandhaltung, Bestandswirksamkeit, Transporteffektivität, Effektivität der Informationen, Effektivität der Sourcing, Effektivität, Geschwindigkeitseffektivität, Effektivität der Zustellung, Qualitätseffektivität, Service-Effektivität, Effektivität der Effektivität, Effektivität der sozialen Empowerment, Mitarbeiterfähigkeiten und Kompetenzen, Lieferantenwirksamkeit, Flexibilität, schlanke Effektivität, Agilität, Reaktionsfähigkeit, Resilienz und Marktorientierung. Diese Treiber umfassen mehrere Leistungsindikatoren, die quantitativ gemessen werden können, indem sie Daten erfassen und in SPSS anwenden. Die Studien in diesem Bereich können in erster Linie quantitativ mit statistischer Signifikanzanalyse von Zusammenhängen zwischen Variablen sein. Das nachhaltige Supply Chain Management zur Unterstützung der Triple-Bottom-Line (Gerechtigkeit, Umwelt und Wirtschaft) ist auch im Bereich der Supply Chain Performance Treiber enthalten. Die Themenentwicklung in diesem Bereich wird in einer Erweiterung dieses Artikels präsentiert (bitte hier klicken). Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) Einfluss von Informationssystemen auf die operative Leistungsfähigkeit der Lieferkette (b) Einfluss der Multi-Echelon-Integration auf die operative Leistungsfähigkeit der Supply Chain (c) Marktorientierung und Nachfragedurchdringung in Supply Chains und deren Auswirkungen auf die Nachfrageerfüllung (d) Strategische Lock - (E) Ermittlung der Leistungsindikatoren und ihrer Maßnahmen einer globalen Multi-Echelon-Supply Chain nach dem Balanced Scorecard-Ansatz (f) Kunden - und Lieferantenperspektiven der Wertschöpfungskette mit Ende (En) Integration von Logistikeinrichtungen und Prozessen (g) Entwicklung und Erprobung eines auf SCOR basierenden Instruments zur Leistungsmessung globaler nachhaltiger Lieferketten (h) Auswertung von Struktur, Geschwindigkeit, Reaktionsfähigkeit, Nachgiebigkeit, Agilität und Flexibilitätskennzahlen und deren Messungen Einer modernen globalen Supply Chain im Rahmen der Erfüllung schlanker und agiler Anforderungen (i) Performance-Metriken und Messungen in Reverse-Closed-Loop-Supply Chains für Recycling und Reengineering (j) Ansätze für die Entwicklung von branchenspezifischen KPIs, KPMs und Messmethoden von Eine globale Lieferkette (k) Anwendung der ökonomischen Wertschöpfung (EVA) und der aktivitätsbasierten Kalkulation (ABC), um eine schlanke und agile Leistung einer globalen Lieferkette zu ermöglichen (l) Faktoren und Vorbereitungen, die die Entwicklung von Leistungsmessindikatoren und deren Maßnahmen in einem Multi beeinflussen - Entwicklungskette (m) Definieren von konfigurierbaren und umfassenden Leistungsmesswerten für die Auswahl von Lieferanten auf der Grundlage von Vertragsbedingungen und Kundenbedürfnissen (n) Enabler und Barrieren von Leistungsmessungen von E-Supply Chains mit Cloud Computing (o) Begrünung einer Supply Chain durch Auswahl und Messung von grünen KPIs und KPMs (p) Messungen der Instandhaltung und After Sales Performance in einer geschlossenen Supply Chain (q) Modellierung schlanker und agiler Praktiken durch eine Strategie-Struktur-Performance-Paradigmenwechsel im Supply Chain Management (r) Ansätze für die Entwicklung Logistik-KPIs, KPMs und Messmethoden einer komplexen, multinationalen, multinationalen globalen Supply Chain, die von internationalen Güter - und Speditionsunternehmen (Kurier-) Unternehmen geleitet wird (dieses Thema wurde speziell entwickelt, um die Logistik - und Supply-Chain-Performance von multinationalen Kurierunternehmen wie DHL zu untersuchen , Blue Dart, FedEx, United Parcel Service, TNT usw.) (n) Rolle der Informations - und Kommunikationstechnologien (ICT) zur Verbesserung der Logistikleistung in einer globalen Supply Chain (t) Supply Chain Performance Treiber für die Förderung von Grün - und Nachhaltigkeit bei der Entwicklung Volkswirtschaften (G) Demand Prognose. Das Konzept der Nachfragevorhersage nimmt ab, da immer mehr Unternehmen sich darauf konzentrieren, genaue und zeitnahe Nachfrageinformationen zu erhalten, anstatt von Prognosen abhängig zu sein. Dies geschieht durch eine effektive Integration von Informationen aus allen Knoten der Lieferkette und die Verbreitung von stromaufwärts und stromabwärts. Allerdings gibt es viele Branchen, die auch weiterhin von Push-Strategie und Nachfragevorhersage abhängen werden. Die Studierenden können gerne über die Nachteile der traditionellen Prognosemethoden (wie Zeitreihenvorhersage, bewegte Durchschnitte, Trendanalyse etc.) und die Möglichkeiten zur Verbesserung der Prognosegenauigkeit untersuchen. Viele Unternehmen wollen Echtzeitdaten in ihre Prognosemodelle einbinden und sich auf die Prognose für kürzere Zeiträume konzentrieren. Dies erfordert viel zusätzliches Wissen über die traditionellen Methoden der Arbeit an vergangenen Nachfragedaten. Die modernen Prognosemodelle können auf einer genauen Kenntnis der Kundensegmente beruhen, wobei wesentliche Faktoren die Prognosegenauigkeit, die Informationsintegration, den Bullwhip-Effekt, die Szenarioplanung, Simulationen, externe Faktoren, Risiken und Kausalanalyse (Fishbone oder Ishikawa) beeinflussen. Die meisten Studien können qualitativ oder trianguliert sein. Ein Beispiel für mögliche Forschungsthemen in diesem Bereich ist nachfolgend dargestellt. Zusätzlich zu den folgenden Beispielthemen, kontaktieren Sie uns bitte bei consultingetcoindia. co oder consultingetcoindia, um weitere Themenvorschläge zu erhalten und Ihr Thema zu besprechen. (A) Bedarfsprognose zur Verringerung des Forresters (Bullwhip) - Effektes durch Verzerrung, die während des Informationsflusses verursacht wird (b) Ein Studium der fortgeschrittenen Planungsmethoden und - techniken im Supply Chain Management (c) Faktoren, die die Aktualität und Genauigkeit der Bedarfsprognose im Supply Chain Management beeinflussen ( D) Beurteilungsansatzansätze bei der Bedarfsprognose auf der Grundlage lokalisierter Szenarioanalyse der Supply Chain an einem Standort (e) Die Rolle des Wissensmanagements bei der Bedarfsprognose in Lieferketten (f) Szenarioplanung und Systemdynamikmodellierung zur Untersuchung der Auswirkungen der Bedarfsprognose Auf die Lieferkettenleistung (g) Vorhersage von Ersatzteilstrumpf und Materialfluss in Reverse-Supply-Chains auf Basis von Service-Logs der Service-Center (h) Bedarfs - und Lieferungen Mapping durch Kunden mit Datenerfassung in CRM-Anwendungen (i) Bedarfsprognose durch große Datenanalytik Von Internet-Einzelhandels-Webseiten (j) Fortgeschrittene Techniken zur Bedarfsprognose zur Entscheidungsunterstützung (Studien über neuronale Netze, Fuzzy-Algorithmen, neuro-fizzy-Modelle, zielorientierte Programmiermethoden, Szenarioanalyse, erweiterte Planungswerkzeuge, AHP usw.) (k) Nachfrage Prognose durch Studie und Analyse von Kundenaktionen und Kopplungspunkte in einer Supply Chain (l) Bedarfsprognose unter Unsicherheiten und Angebotsrisiken nach fortgeschrittenen Planungsinstrumenten (m) Aggregation von Verkauf, Auftragsbuchung, Produktion, Inventar und liefert Informationen für anpassungsfähige Nachfrage forecasting for businesses running in volatile markets Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (H) Aggregation Planning. Aggregation is carried out by a company to determine the levels of pricing, capacity, production, outsourcing, inventory, etc. during a specified period. Aggregation planning helps in consolidation of the internal and external stock keeping units (SKUs) within the decision and strategic framework for reducing costs, meeting demands and maximising profits. It may be viewed as the next step of either demand forecasting (push strategy) or demand information accumulation (pull strategy) for carrying out estimations of the inventory level, internal capacity levels, outsourced capacity levels, workforce levels, and production levels required in a specified time period. Aggregation planning in modern supply chains is carried out using advanced planning tools comprising of 2D layout maps, 3D spatial maps, structural maps, data association with map items, spatial data mining, location-aware data mining, analytical hierachy planning, etc. The students may like to conduct qualitative case studies and modeling-based quantitative studies to research about modern practices of aggregation planning in various industrial and retail sectors. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Planning and aggregating customer order points, stock keeping points, and transportation routes for order fulfilment with agreed service levels (b) Aggregation of supply chain processes for logistics planning in a global supply chain (c) Hierarchical aggregation planning of transportation routes and their lead-times for predicting delivery reliability (d) Aggregation of city logistics facilities for planning of urban food and essential supplies distribution under crisis scenarios (e) Supply chain planning matrix with hierarchical aggregation of stock keeping units (SKUs) and transportation routes for determining pricing, demand fulfilment thresholds, safety stocks, and lead-times (f) Multi-objective urban logistics planning through aggregation of locations and spatial capacity consumption patterns on a city map (g) Holistic planning of supermarket and hypermarket inventories using aggregation of 3D spatial models, RFID data of packaged products, and storageretrieval tools (h) Aggregation planning through virtualisation of logistics clusters of supermarkets and hypermarkets in 3D spatial mapping tools (i) Aggregation planning for spare parts inventory in large-scale service centres based on integrated information availability from installed bases, service stations, stock keeping units, and production units (j) Aggregation planning for on-site service provisioning and spares stocking at customer locations using installed base, SKUs, and transportation route maps and information (k) Logistics park layout planning for deciding on SKU locations and routing (l) Aggregation planning of information assets for maintaining information systems inventory for large IT customers (this topic will involve case studies of enterprise IT support by large IT vendors like Cisco, IBM, HP, Dell, etc. using their logistics operations and inventories) (m) Layout planning of construction assets and materials storage and flow in a large construction site (n) A structural map of horizontal inter-echelon cooperation for improved logistics effectiveness and efficiency (o) Classification and nomenclature of nodes in a supply network plan for organising data in spatial data maps and spatial data mines (p) Multi-agency coordination through 3D spatial model of a virtualised supply chain using RFID-based tracking and tracing of items Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (I) Global Supply Chains. In the modern world, suppliers in a country are facing direct competition from international suppliers as if the latter are operating within the country. This has happened due to modernization of information management and dissemination, supply routes, payment channels, electronic contracts, leading to improved reliability and reduced lead times of international suppliers. The students may like to undertake study on monitoring and management of global supply chainsnetworking by professionals working in MNCs. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Influence of logistics performance on global business performance (b) Global supply chain planning and operation in the modern era of disturbances and turbulences (c) PESTEL analysis for designing an effective and efficient global supply chain (d) SMART goals of global logistics and supplier management (SMART stands for S pecific, M easurable, A chievable, R elevant, and T ime-bound) (e) Approaches for supplier selection in global sustainable procurement strategy (f) Knowledge management for services innovation in global logistics management through tacit knowledge capturing from supply chain echelons (g) Multi-layered visibility into supply networking for global commissioning projects with the help of update snapshots from PM databases (h) Ecological uncertainty challenges in highly congested oceanic lanes in global supply chains and their effects on operational performance and integration (special studies may be conducted on the ecological challenges related to Malacca and Singapore straits) (i) Collaborative global business intelligence using cloud-based data warehousing for measuring multi-echelon logistics performance (j) Remanufacturing through global reverse supply chain of recyclable scraps (specific focus on scrap exports by massive dismantling services like ship dismantling for extracting massive inventories of recyclable iron and steel) (k) System dynamics modeling and control systems comprising global supplier networking supplying through trade exchanges (l) Global supplier evaluation and strategic supplier engagements using multi-criteria decision-making on triple bottomline sustainability (m) Standards for monitoring and governance of suppliers based on measurement of trust and reliability factors (n) Multisite aggregation planning of production facilities for ensuring supplies during uncertainty and turbulence in global supply chains (you may like to study aggregation planning of multiple production facilities for essential medicines and healthcare products supply) (o) Forecasting techniques and judgmental adjustments based on scenario analysis in global supply chains (p) Study of global supply chains of international restaurant chains (example, you may study how McDonald and KFC are able to maintain standard menus and tastes across the world) Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (J) E-Supply Chains. E-Supply Chains are linked with E-Businesses that use Internet as their medium for accepting orders and payments, and then using the physical channels to deliver the products. E-supply chain is an excellent example of pull strategy and short term demand forecasting. Information flow across the supply chain is instantaneous because both end points and the intermediate agents work through a single Internet enabled portal. E-Bay and Amazon are viewed as the two most successful companies using this concept at global scales with built-in electronic contract signing and management, electronic payment processing, and electronic delivery processing. The students can find various case studies on E-Supply chains, although the empirical theories are still evolving. The research studies would be quite challenging, modern and unique as the field is still evolving. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) A study of the structural design of an E-supply chain for fast moving consumer goods (FMCG) (b) A study of multi-agent e-supply chain integration using an approach of market-oriented strategic business partnerships (c) Integrating manufacturing SMEs through e-supply chains using multi-agency cloud-based information systems with workflows for collaboration (d) Integrating multi-agency RFIDBar Code databases through cloud-based E-supply chain (e) Designing a multi-layer collaborative e-supply chain for business-to-business engagements (f) Electronic contracts management in framework agreements through e-supply chain management (g) Fostering collaboration tools of e-supply chains for inter-organisational learning, knowledge sharing, and adaptation to business standards (h) Impact of ubiquitous computing through mobile cloud computing on e-supply chain process efficiency and effectiveness (i) Global supply chain integration with mesh structures using latest HTML 5 (Web 2.0) technologies (j) Designing an e-supply chain on service oriented architectures using cloud computing for multi-organisational logistics applications integration (k) Introducing dynamic negotiations and decision-making in e-supply chains using agent-based coordination and scheduling for dealing with uncertainties (l) Collaborative transportation networking through e-supply chains on cloud computing (m) A study of carbon trading exchanges among multiple collaborative partners in e-supply networking (n) Assemble-to-order and build-to-order fulfilment effectiveness through electronic decision support in e-supply chains (o) Critical success factors of multi-agency knowledge transfer and management in an e-supply chain framework (p) Integrating forward and reverse supply chains for re-engineering applications using an e-logistics framework (q) Factors enabling and barriers opposing multi-supplier highly competitive e-supply chains through e-commerce portals in developing nations (this study may involve investigation into the challenges faced by Amazon, e-Bay, Snapdeal, etc. in developing nations and the possible solutions) (r) Assessing value-creation opportunities in multi-supplier framework agreements through e-supply chain in regional trade agreements of developing countries (s) Assessing customisations in advanced planning and control strategies in e-supply chain management (t) Redesign of business processes and business intelligence in logistics functions for adopting e-supply chain management (u) Value-creation for achieving triple bottom-line (environmental, economical, and social) sustainability objectives through e-supply chain management (v) A system dynamics simulations study of designing multi-echelon e-supply chains using smart and dynamic agents and graph theory for establishing and operating multi-agency partnerships (w) Integrating e-marketplaces and e-supply chains for establishing an e-demand chain management framework (x) Integrating MRP II and production planning schedules of multiple small production agents for make-to-order and assemble-to-order fulfilment of large-scale orders in an e-demand chain management framework (y) Integrating R38D, design, and production planning schedules of multiple small production agents for engineer-to-order fulfilment of large-scale strategic demands in an e-demand chain management framework (this topic may involve study of strategic design and engineering agreements of multiple companies for creating sophisticated engineering machinery) (z) Recycling and re-engineering e-supply chains combining forward and reverse logistics for triple bottom-line (environmental, economical, and social) sustainability in developing economies Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (K) Supply Chain Risk Management. Supply chain risk management is gaining immense popularity due to globalization of competitive landscapes, and growing threats and uncertainty. Risk management in supply chains is directly linked with supply chain agility and hence it needs to be done in very organized and objective manner, incorporating quantitative models. Supply chain risk management is a novel dissertationthesis research area based on the known and teething current problems in logisticssupply chain management. The root of the problems lie somewhere in the uncertainties in upstream as well as downstream flows of materials, funds, and information. For example, if there are errors in calculating economic order quantities (EOQ) and reorder levels, the ordering process may not synchronize well with the lead-times. On the other hand, the lead-times are uncertain due to various delay factors and fluctuation in costs if a transportation mode is changed. Holding inventory is the safest haven for logistics managers, but I am sure the top management of any organisation will never like it. The primary purpose of this subject matter is to keep lowest possible inventories while ensuring consistent, timely, and accurate supplies to the end users. The challenges are in the following areas: (a) Lack of integrationsynchronizationco-ordination (b) Lack of appropriate quantitative models (c) Lack of integrated information availability, even if the quantitative models are in place (i. e. the company has invested in SCM software tools) The solution is somewhere in implementing an appropriate supply chain risk communication system. You will appreciate, supply chain risk is also a floating entity just like materials, funds and information. If the entire chain is integrated through an extranet portal system, and updates of every consignment code are uploaded periodically by all agents connected with the portal, there can be proactive risks generated by the software for the logistics managers such that they can take operating level, tactical level, and even strategic level mitigation actions. Although such a system is still in its conceptual stage, academic researchers can contribute to its overall conceptualisation and design. It may be integrated as a layer above the traditional SCM software. An agent sensing any variations in delay or cost may log a threat and its probability against a consignment code. The probability and impact levels may be fed to the logistics agents that can calculate the impact (like stock-out by a date). The outcome will be a risk value which will be escalated to an appropriate authority level, and appropriate mitigation action will be suggested. For example, if there is a temporary unrest in a country, the current consignments can be airlifted and subsequent orders placed to an alternate supplier. I suggest that you may like to study the source of supply chain risks in a selected sample of transactions in your field and design a novel SCRC (supply chain risk communication) framework employing the ISO 31000, M-o-R, COSO, COBIT v5, and similar Enterprise Risk Management (ERM) frameworks for enterprise wide estimation and communication of risks (please visit our articles on IT governance and Information Risk Management). The key risks that you can target in your SCRM framework can be categorized as: disruptions, delays, forecast errors, procurement risks, supplier risks, lead time risks, receivable risks, capacity risks and inventory risks. You may collect a list of known supply chain threats in your area of interest, categorize them under one of these risk categories, judge the impact on business, judge the vulnerabilities, and arrive at the risk values using the quantitative formulations of the chosen model. Once the risk values are calculated, you may propose mitigation strategies pertaining to redundant suppliers, better supplier relationships (i. e. eliminating procurement hops), alternate routes (i. e. alternate loadingunloading ports and links), add capacity and inventory, shift warehouses, change distribution model (direct shipments, cyclic shipments, milk run shipments, in-transit merging, adding retail stores, cross-dock distribution, etc.), change transportation media, etc. You may validate the proposed SCRC framework by interviewing supply chain experts in your country. Hence, the problem statement of your thesis will be related to the known threats and vulnerabilities in supply chain management in the selected transactions (chosen by you), and the solution will be a novel Supply Chain risk communication framework to manage the risks resulting from these threats and vulnerabilities. It will be a quantitative research with descriptive and inferential statistical analysis. The outcome of this model will be on-the-fly alerts on risk levels and their mitigation as soon as a risk is logged (you will need to define mitigation actions against various risk levels, and the suggested authorities to make decisions). You may like to validate your model by surveying experts in your network. A short, and to-the-point structured questionnaire may be used such that you can present validity and reliability analysis using SPSS. A large number of industry-specific studies are possible in this study approach and every researcher may come forward with a unique supply chain risk management model for a specific industry in a specific country and its location. Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). Please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (L) Information Technology in Supply Chain Management. A number of information technology platforms are popular in supply chain management. Some of the key IT tools in supply chain management are IBM Supply Chain Simulator, Rhythm (by i2 Technologies), Advanced Planner and Optimizer by SAP, Manugistics, Matrix One, Oracle Supply Chain Management, etc. These tools possess various functionalities - like, enterprise planning, demand planning, production scheduling, distribution planning, procurement and replenishment planning, facilities location planning, replenishment planning, manufacturing planning, logistics strategy formulation, stocking levels planning, lead times planning, process costing, customer service planning, procurement, supply and transportation scheduling, global logistics management, constraint-Based master planning, demand management, material planning, network Design and optimization, supply chain analytics, transportation management, Vendor Managed Inventory (VMI) planning, continuous replenishment planning (CRP), and many more. The students may like to study about various IT systems and software tools for carrying out such activities in supply chain management. The studies may be primarily qualitative or triangulated. Your focus should be on application design and integration, system features that are practically useful in supply chain operations, decision-making and decision-supporting tools (like, dashboards, supply chain intelligence, supply chain performance monitoring, etc.), on-line analytical processing, collection, storage, and integration of information, sharing and dissemination of information, internal and external integration, process design, mapping, and integration, enterprise resources planning and IT enablement of global best practices (like, quick response, supply chain synchronisation, virtual supply chain, efficient customer response, collaborative planning, forecasting, and replenishment, etc.). A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Data engineering and management science, and predictive data analytics and big data analytics for achieving supply chain management effectiveness and efficiency (b) A study of logistics workflows and information systems using integrated RFIDBar code databases capturing inputs from data entry points in all the echelons of a supply chain (c) Information Technology tools and applications for operating the third and fourth party logisics (3PL and 4PL) systems (d) Operating and managing a cellular manufacturing system using location-aware 3D graphics mapping with the plant layout (e) Integrated system of systems with risks, configuration, business, performance, and security policy (RCBPS) management for designing an enterprise-wide logistics resources planning system (f) Logistics engineering with ubiquitous access using mobile cloud computing (g) Supply chain collaborations and cooperation through social media communication tools (h) A study of system design and applications using Internet of Things in Logistics engineering (i) A study of designing and implementing environmental information analysis and decision support in supply chain information systems (j) Modeling information diffusion in the logistics network of a multi-echelon supply chain (k) Modeling information flow between warehouse management system (WMS) and transportation management system (TMS) (l) Modeling information flow in a multi-echelon supply chain operating in an unpredictable and volatile environment (m) Integrating RFID systems with web services architecture for inventory control in an e-logistics system (n) Wireless vehicular area networking (VAN) for operating and managing an intelligent transportation infrastructure under multi-modal logistics (o) Location-aware transportation infrastructure for routing decision-making in an integrated manufacturing city comprising small and medium manufacturing enterprises (p) Integrating information flow of forward and reverse logistics systems in a virtual manufacturing framework (q) Real-time locating and monitoring of work-in-progress inventories stored in job shops buffers using RFID sensors communicating with an integrated WiFi network in a manufacturing plant (r) Using RFID system for storage and retrieval of containers in a large warehousing using a container management system application (s) Enhancing multi-party horizontal collaboration using public cloud computing in an international logistics network (t) Map-based transportation information system with GIS and GPS for managing container movement on an inter-city motorway network (u) GIS and GPS applications in a logistics information system with 3D plant layout for managing internal materials movement in the plant campus (v) Indoor GPS application for managing materials movement in a large warehouse Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (M) Radio Frequency Identification (RFID) in Supply Chain Management and Value Chain Management. RFID may be viewed from two perspectives: (a) a highly innovative technology for location-based services, and (b) a tool for achieving process excellence in industrial engineering, supply chain management, vehicle tracking, asset management, government services, and many other applications. I hereby suggest you some topics in which, both the perspectives are integrated. Especially in the field of value chain management, many studies are emerging on the relationships between technology excellence variables and process excellence variables. Let us visualize the variables of the two sides: (a) Cost effectiveness (b) Distributed information tagging (information attached with assets) (c) Asset owner identification (d) Information sharing accuracy (e) Real time information sharing (f) Ubiquitous coverage (g) Location identification (both outdoor and indoor positioning of assets) (h) Connectionless (i) Integration with cloud-based information systems (j) Integration with industrial sensors control systems (k) Assets security (against thefts and sabotage) (l) Rapid incident response (m) Integration with environmental sensors (like, continuous emissions and contamination reporting) (n) RFID technology and Internet enabling (for communications and information sharing over the Internet) (o) Rapid scalability (p) Rapid commissioning and decommissioning Value Chain process excellence: (a) Multi-echelon information sharing (b) Strategic supplier relationships (c) Strategic customer relationships (d) Automation of processes and tasks (e) Multi-echelon collaborations (f) Real-time information sharing (g) Quality excellence (h) Elimination of wastes (eliminating processes and tasks that do not add value) (i) Elimination of defects and errors (quality excellence) (j) Multi-skilled employees (k) Cellular production systems (l) Lean consumption of resources (m) Agility in demand fulfillment (n) Flexible assembly systems (o) Demand pull strategy (p) Just-in-time inventory management (q) Real-time communications There may be many more variables that we can add in these two lists. In addition, we can also add sub-variables (or latent variables to each of them). If you observe, each of these areas demand a separate study, which may incorporate explorations of designs, relationship building, and simulations. Such designs can be implemented in modeling software (like, OPNET Modeler). We have completed multiple technical studies involving design of architectures using RFID sensors and WiFi networks in different application scenarios, and simulating the key variables reflecting performance, behavior, efficiency, effectiveness, and problem areas. You may design your research in two directions: Technical architecture and designs with the help of significant levels of system reviews, product reviews, design reviews and their detailing, and quantitative studies for exploring relationships between RFID variables and process excellence variables in supply chain value chain management. Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). Please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (N) Cloud Computing in Supply Chain Management. Cloud computing is a new ICT research paradigm of services-oriented computing in which, infrastructure, platforms, applications, security, databases, communications, and security are offered as on-demand services by cloud service providers through virtualisation and orchstration of computing, networking, and storage facilities deployed through massive parallel computing of hundreds of thousands of hardware systems connected in arrays. Please visit this link for learning more about cloud computing research topics. Recently, multiple studies have been conducted on the role and value of cloud computing in supply chain management. Researchers have related effectiveness of information systems integration, process intergration, collaboration, coordination, communications, information sharing, information availability, strategic supplier relationships, operations performance, lean operations, just-in-time operations, elimination of dysfunctional phenomena (like, bullwhip effect, beer gaming, and order rationing), and sustainability of supply chain management with the characterstic variables of cloud computing, such as real-time communications, multi-platform and multi-vendor integration, ubiquitous access, multinational systems, low costs of business operations dependent upon ICT, low capital investments, platform independence, high security through virtual clouds and their boundaries, high scalability, high availability, high uptime, high performance, exchange of services, multi-tenancy, ease of deployment, and many more. Integration of RFID information databases and control of shifting, movement, and storage of assets through RFID integration with cloud computing are latest innovations enhancing the efficiency of supply chain operations. Cloud computing has also facilitated effective integration of Internet of things in which, assets and their groups can be directly controlled through semi-automated control panels and automated algorithm-driven intelligence for identifying, tracking, moving, and controlling of millions of assets stored by thousands of suppliers across the world. Cloud computing has helped in evolving some new forms of systems in supply chain management. For example, cloud computing has eliminated the need for manual electronic data interchange between the suppliers echelons and the manufacturers echelons. With the advent of cloud computing, suppliers and manufacturers can share cloud-based application systems with real-time processes and databases integration. Collaborative operations like vendor-managed inventory, upstream flow of consumption patterns and demand information, and collaborative replenishment of inventory are managed more effectively through cloud computing. New forms of framework agreements between a pool of strategic suppliers and a pool of buyers, real-time bidding and order closures, real-time auctions, real-time tracking of inventory status of multiple suppliers, and real-time display of prices offered by multiple suppliers have emerged with the advent of cloud-based exchanges. The current models of trading exchanges like Amazon, Snapdeal, and eBay and payment exchanges like PayPal, PayTM, and Skrill use the cloud exchange-based framework agreements between supplier and buyers that ensure protection of either sides irrespective of their locations anywhere in the world. Cloud computing has also helped in evolution of virtual marketplaces, virtul retail, and virtual shopping malls. You may like to know the difference between an e-supply chain and a cloud-based supply chain. E-supply chain is a larger concept that can be implemented on multiple platforms. Cloud supply chain is one of the platforms of e-supply chains. It requires separate study because of its rapidly growing popularity and adoption worldwide. In addition, cloud-based e-supply chains are much more complex than an e-supply chain implemented on traditional Internet-enabled platforms (like, self-hosted web services servers). For example, cloud-based e-supply chains are multi-layered with multiple service-oriented architectures stacked one above another. In cloud computing, some of the popular service models are Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Platform-as-a-Service (PaaS), Software-as-a-Service (SaaS), Database-as-a-Service (DaaS), and Security-as-a-Service (SaaS). Service oriented architectures employ virtualisation and Web 2.0 (HTML 5 and XML-based) technologies. Hence, while the topics suggested above are related to the general framework of e-supply chains, the topics suggested in this section are related to design, implementation, and operations of e-supply chains using cloud computing technologies only. The topics suggested here will involve more technical studies than the ones suggested under the section of e-supply chains. You are invided to study our page on modern IT systems topics with cloud computing as one of modern IT systems. Please click here for accessing this page. The topics pertaining to cloud computing in supply chain management may comprise quantitative study of relationships between the variables at the either sides or exploratory studies on new business models and their designs emerging from cloud-based supply chain management. The studies shall involve qualitative methods like interviews, focus group discussions, action research, organisational ethnography, phenomenology, and grounded theory, and quantitative methods like inferential statistical analysis, multivariate statistical modeling, simulations, system dynamics modeling, and Taguchis method. The key tools recommended are Ishikawa diagrams, observation flow charts, mapping charts for analysing interviews, qualitative data analysis (identifying, cleaning, categorising, classification, encoding, comparing, and contrasting), SPSS, LISREL, ARENA, VENSIM, OPNET, and TAGUCHIs templates. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Service-orientation of manufacturing on cloud computing with distributed manufacturing agents (b) Cloud-based big data analysis for demand and supplies predictions (c) Workflow modeling for logistics engineering on cloud-based HTML 5.0 and XML-based applications (d) Advanced parsing systems for populating cloud-based databases from logistics workflows and collaboration systems (e) The emerging concept of manufacturing-as-a-service on cloud computing for producing customised products (f) Mass customisations through collaborative manufacturing networks on cloud computing (g) Cloud-based logistics design for enhanced process information and risks visibility (h) The emerging concept of cloud of things for enhanced intelligence, controls, and management of integrated supply chains (i) Taking RFID and Internet of Things to the next level through cloud-based sensors portfolio management and information fusion (j) Intelligent decision-making through cloud-based analytics in a cluster of logistics services by spare parts manufacturers (k) Logistics software-as-a-service for integrating Internet of Things for enhanced manufacturing resources capability (l) Modeling and simulations of a cloud-based inventory replenishment workflow in OPNETs custom process design module (m) Cloud-based decision-support architecture for monitoring, scheduling, and controlling production tasks in a distributed manufacturing architecture (n) Smart cloud-based manufacturing architecture with real-time synchronisation of production logistics using Internet of Things (o) Securing a network of Internet of Things in a cloud manufacturing system (p) Designing a virtual enterprise of manufacturers using cloud-based logistics and production scheduling processes (q) Sharing of logistics assets and logistics services in a manufacturing hub enabled with Internet of Things on cloud computing (r) Cloud-based service-oriented heterogenous logistics and transportation management for collaborative business networking (s) The changing paradigm of supply chain agility with the development of cloud manufacturing systems (t) A study of changes in cloud-based manufacturing systems as compared with traditional manufacturing systems (u) Integrated supply chain operations management for service-oriented manufacturing on cloud computing (v) Cloud-based remanufacturing planning and scheduling in a forward-reverse logistics framework on cloud computing (w) Faceted and Semantic search protocols on integrated data collected from Internet of Things associated with collaborative logistics processes (x) Energy-aware smart manufacuring systems built using Internet of Things integrated through cloud computing (y) A taxonomy of Platform-as-a-Service (PaaS) and Infrastructure-as-a-Service (IaaS) components for Internet of Things-based manufacturing (z) Virtualisation with web services infrastructure for cloud-based supply chain management (aa) Real-time adaptive planning, decision-making, and control in transportation and distribution logistics under demand uncertainties using cloud-based open source requirements planning application (ab) Ubiquitous cloud computing and event-driven decision-making in collaborative supply chain operations conducted through cloud-based logistics information systems (ac) A study of enterprise wide open source applications and their modules for cloud-based enterprise architectures (ad) Cloud-based order fulfilment and its effect on e-business performance of small-scale retailers (topic designed for studying the Amazon Prime framework of small and high quality retailers using fulfilment through Amazon) (ae) Virtual office systems for supply chain managers with ubiquitous access through mobile smartphones for making logistics decisions (af) Collaboration agents and their collaboration modeling on cloud-based enterprise process integration framework for interlinking distributed multi-country manufacturing facilities (ag) Supply and demand visibility through cloud-based integration and analysis of data collected from transaction entry points (ah) Design of cloud-based OLAP dashboards and business objects application supported by XML data files exported from distributed supplier databases maintained within secured virtual clouds of supplier companies (ai) Collaborative supply chain risk management using information shared through cloud-based registries and risk views (aj) A study of challenges, opportunities, threats, and success stories of cloud-based e-supply chain management (ak) Optimising production logistics and distribution through cloud-based supply chain observers and controllers connected with electronic markets transaction processing systems (al) Cloud-based IT governance framework based on COBIT 5.0 for e-logistics and e-supply chain business governance (am) A study of design and operation of a grid of machines with Internet of Things technology integrated through cloud-based production control applications using XML data files and SOAP transactions (an) Supplier performance measurement, monitoring, and control through cloud-based logistics intelligence (ao) Order tracking and decision-making using cloud-based intelligence of production updates from consumer products manufacturing companies integrated by OEM-driven networked manufacturing (ap) Integrated research and development by a network of innovative startup businesses through cloud-based R38D function Other possible proposed research areas are the following. Please visit the extension of this article for topic development in Supply Chain Management and its related domains in some of the areas listed below . (O) Lean and Six-Sigma in Supply Chain Management (P) Sustainabile Supply Chain Management (Q) Sustainable Procurement (R) Sustainable Transportation (S) Logistics and Supply Chain Process Excellence (T) Reverse Logistics and Supply Chains for Remanufacturing (U) Cloud computing based production and industrial engineering (V) Internet Of Things in Supply Chain Management (W) Transportation Networking through Location-based services (X) Strategies to counter supply chain inefficiencies - like Forrester effect (Bullwhip effect), Beer Gaming, Order Rationing, Lead Time Uncertainties, Disintegrated Processes, Wastes, and Unsustainability (Y) Supply Chains as Value Chains networks (Z) Gold mining supply chain management - special studies needed as they are quite different from the traditional supply chains (AA) Business continuity planning in supply chain management (AB) Relationships between supply chain performance variables and business performance variables Do you want to explore some of these areas for topic development Please visit the extension of this article for topic development in the areas of lean, six sigma, and sustainability in procurement, logistics, supply chain management, and their associated domains pany Law Dissertation Title Examples We have collated for you some Company law dissertation title examples that should hopefully get your creative juices flowing. We hope that the following will be of some use to you. Example Company Law Titles Whether the directors are accountable towards shareholders or not. The position of the secured creditor in a liquidation and administration table of contents. Administrative Enforcement of corporate criminal liability provisions in Saudi Arabia. Critical Analysis. The right of minority shareholders in a takeover Critically assess the current law on Corporate Governance A comparative analysis of procedural demands in takeover of listed companies and assignment of their merits. Compare UK, US amp China, in the suggestion part please apply some information to suggest chinas takeover listed company procedural. A universal Corporate Governance System is not only desirable but essential in the age of globalization. Discuss Critically Compare and contrast the laws and regulations combating money laundering in the UK, with those in Australia. Globalisation and its impact on the Indian automobile industry. An examination of the extent to which the Company Directors Disqualification Act 1986 has deterred the activities of delinquent directors and a consideration of how the law could be further developedquot Shareholder Activism and Corporate Social Responsibility UK Company law legislations provide advocacy shareholders such as NGOs adequate legal strategies in their pursuit to change corporate behaviour. Discuss. Can a court extend the corporate veil to include groups of companies as a single entity Topic: The position of the secured creditor in a liquidation and administration table of contents. The meaning of liquidationinsolvency Free movement of goods Impact of EU Law) Administrative Enforcement of corporate criminal liability provisions in Saudi Arabia Investor Protection and Civil Liabilities For Defective Disclosures By Corporations In Saudi Arabia Securities, capital market and disclosures laws and civil liabilities. The right of minority shareholders in a takeover Critically assess the current law on Corporate Governance. A comparative analysis of procedural demands in takeover of listed companies and assignment of their merits. A universal Corporate Governance System is not only desirable but essential in the age of globalization. Compare and contrast the laws and regulations combating money laundering in the UK, with those in Australia. Globalisation and its impact on the Indian automobile industry. An examination of the extent to which the Company Directors Disqualification Act 1986 has deterred the activities of delinquent directors and a consideration of how the law could be further developed Shareholder Activism and Corporate Social Responsibility. UK Company law legislations provide advocacy shareholders such as NGOs adequate legal strategies in their pursuit to change corporate behaviour Can a court extend the corporate veil to include groups of companies as a single entity Directors duties has the case for codification been met How can we help Law Essay Writing Service Law Dissertation Writing Service View All Law Services Contacting UsResponding to Informality in Urban Africa: Street Trading in Harare, Zimbabwe Cite this article as: Rogerson, C. M. Urban Forum (2016) 27: 229. doi:10.1007s12132-016-9273-0 Informality is one of the major challenges facing urban policy makers across sub-Saharan Africa. Responses to informality can be viewed along a continuum from violent repression and sustained evictions to inclusive and supportive policies. Using the example of street trading, the task in this paper is to analyse planning and policy issues around the state and the informal economy in Harare, Zimbabwe. In the experience of Harare, the pursuit of targeted actions for inclusive planning designed to support communities of growing informal entrepreneurs is not on the agenda of policy makers. The historical and contemporary directions of policy responses occurring in Harare suggest an unpromising future for their citys informal entrepreneurs. It is shown that state responses to informality vacillate between actions of frontal aggression and of unleashing bouts of forced evictions to repressive tolerance within which formalisation is increasingly promoted as a means of extracting revenue flows from already economically hard-pressed informal entrepreneurs. Informality African cities Street trading Harare References Anon. (2014a). Grace Mugabe hammers police. New Zimbabwe, 6 October. Anon. (2014b). Grace Mugabe inspires vendor lawlessness. 12 December. Available at zimbabwesituationnews Accessed 21 February 2015. Anon. (2015a). Harare vendors in anti-graft demo. New Zimbabwe, 30 January. 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